خانه / فست فود / روش پخت پیتزا بادمجان مناسب برای بیماران سلیاکی

روش پخت پیتزا بادمجان مناسب برای بیماران سلیاکی

آیا کسی را می شناسید که پیتزا بادمجان را دست نداشته باشد؟ این پیتزا علاوه بر این که ظاهری زیبا و جذاب دارد برای بیماران سلیاکی و افرادی که در رژیم بدون گلوتن هستند بسیار مناسب است.

 

پیتزا بادمجان

 

در این مدل پیتزا از هیچ نوع خمیری استفاده نمی شود. بلکه خود بادمجان به عنوان بیس و پایه این پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد.

از این رو می بایست در انتخاب بادمجان ها دقت زیادی داتشته باشید. بادمجان های دلمه ای و بدون تخم برای این پیتزا مناسب هستند.

با ما همراه باشید تا روش پخت پیتزا بادمجان را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم برای پخت پیتزا بادمجان

 

 بادمجان دلمه ای بزرگ ۲ عدد
پیاز کوچک  ۱ عدد
 فلفل دلمه کوچک  ۱ عدد
 قارچ  ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
نمک ، زردچوبه و ادویه به میزان دلخواه
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا به مقدار لازم
گوجه فرنگی ۲ عدد
اسفناج تازه خرد شده در صورت تمایل

 

طرز تهیه پیتزا بادمجان

همان گونه که در ابتدای این مطلب بیان شد، بادمجان باید حتما بزرگ و دلمه ای باشد.

 

 

ظرفی را که قرار است پیتزا را در آن آماده کنید کنار دست خود قرار دهید. بادمجان ها را به صورت حلقه های بزرگ و گرد برش بزنید.

دقت کنید که برش ها نه زیاد نازک و نه زیاد ضخیم باشد که خوب پخته شوند. ضخامت بادمجان ها اهمیت زیادی دارد.

مقداری نمک روی بادمجان ها بپاشید.

حالا سراغ  سرخ کردن گوشت چرخی می رویم.

پیاز را نگینی ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت دهید. پیاز که سبک شد، گوشت چرخی را به آن اضافه کرده و آن را خوب سرخ کنید. نمک، فلفل و زردچوبه و هر ادویه ای را که مایل هستید به ان اضافه کنید.

پیشهاد می کنیم در در این مرحله کمی پودر آویشن نیز به مایع گوشتی اضاف کنید.

برای این که مواد چسبندگی خوبی داشته باشند یک قاشق پنیر پیتزا اضاف کرده و مواد را هم بزنید. دیگر زیر اجاق را خاموش کنید.

فر را باید از قبل روشن کنید. فرقی ندارد که فر توکار باشد یا فر معمولی. آن را روی ۱۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم و روشن کنید تا خوب داغ شود.

 

 

روی سطح بادمجان ها را کمی رب گوجه بمالید. مواد گوشتی را روی بادمجان ها قرار داده و قارچ را روی آن قرار دهید.

  •  در صورت تمایل می توانید قارچ را با مواد گوشتی نیز مخلوط کنید.

پنیر پیتزا،  گوجه و اسفناج را روی بادمجان قرار دهید. سینی را در فر گذاشته و  برای نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه صبر کنید.

برای طلایی شدن روی پیتزا می توانید چند دقیقه گریل فر را نیز روشن کنید.

همان گونه که دیدید در این پیتزا از هیچ نوع خمیری استفاده نشد. بنابراین رژیمی بوده و طعم و مزه خوبی دارد.

منبع:

eatgood4life

درباره reluxe

حتما ببینید

طرز تهیه ناگت مرغ

طرز تهیه ناگت مرغ به روشی بسیار آسان به همراه فیلم کوتاه آموزشی و بیان نکات ضروری

طرز تهیه ناگت مرغ بسیار آسان است. ناگت مرغ از آن دسته از غذاهای فست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =